loadingArkivbild. Foto: Mickan Mörk/TT
Arkivbild. Foto: Mickan Mörk/TT
Ekonomi & Näringsliv

Säljlyft för Clas Ohlson – sommarvaror sålde

TT

Clas Ohlsons försäljning ökade med 10 procent i juli jämfört med i fjol. Totalt sålde kedjan för 1 010 miljoner kronor i juli. Bolaget hade samtidigt en negativ valutaeffekt om 2 procent.

Den totala nettoomsättningen för maj-juli landade på 2 814 miljoner kronor, vilket är en ökning på 7 procent mot i fjol.

”Produkter som gynnades av det varma vädret sålde extra bra och organisationen visade prov på flexibilitet genom att snabbt köpa in fler produkter när efterfrågan tog fart”, skriver vd Kristofer Tonström i ett pressmeddelande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingArkivbild. Foto: Mickan Mörk/TT
Arkivbild. Foto: Mickan Mörk/TT
Ekonomi & Näringsliv

Säljlyft för Clas Ohlson – sommarvaror sålde

TT

Clas Ohlsons försäljning ökade med 10 procent i juli jämfört med i fjol. Totalt sålde kedjan för 1 010 miljoner kronor i juli. Bolaget hade samtidigt en negativ valutaeffekt om 2 procent.

Den totala nettoomsättningen för maj-juli landade på 2 814 miljoner kronor, vilket är en ökning på 7 procent mot i fjol.

”Produkter som gynnades av det varma vädret sålde extra bra och organisationen visade prov på flexibilitet genom att snabbt köpa in fler produkter när efterfrågan tog fart”, skriver vd Kristofer Tonström i ett pressmeddelande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025