En brand bröt ut i ett flerfamiljshus i Örebro under lördagsmorgonen och huset fick utrymmas. En man har gripits efter branden.
Det var vid 9-tiden som SOS Alarm larmades om en brand som startat på en vind i ett flerfamiljshus på fem våningar i området Bettorp i norra Örebro.
Polis och två ambulanser kom till platsen och räddningstjänsten utrymde huset. Trapphuset var rökfyllt, temperaturer och spridningsrisk höga, men efter någon timme hade räddningstjänsten lyckats få ut de boende.
– Alla boende är ute, oskadda, säger Katrin Gelander, teamledare vid SOS Alarm, till TT.
Släckningsarbetet är under kontroll, meddelar hon. Det är ännu oklart vad som orsakade branden.
Polisen har inlett en utredning om mordbrand och en man i 35-årsåldern är gripen. En teknisk undersökning kommer att genomföras på platsen.










