Ekonomi & Näringsliv

Gekås tredubblar halloweenförsäljningen

Hans Bengtsson
Hans Bengtsson
loadingPatrik Levin, vd på Gekås i Ullared, tycker att halloween är en rolig helg tillsammans med barnen. Han glädjer sig också åt att varuhuset ökar sin försäljning kring helgen. Foto: Gekås
Patrik Levin, vd på Gekås i Ullared, tycker att halloween är en rolig helg tillsammans med barnen. Han glädjer sig också åt att varuhuset ökar sin försäljning kring helgen. Foto: Gekås

Svensk handel förväntar sig en 20-procentig ökning av försäljningen i samband med årets halloween, som infaller på fredag. På varuhuset Gekås i Ullared är man vid att slå försäljningsrekord och vd:n Patrik Levin räknar med att ha trefaldigat försäljningen av halloweenprodukter på två år.

− Vi brukar ju slå rekord så vi gör det vid halloween också, säger Patrik Levin till Epoch Times.

Han sitter i bilen när vi samtalar via telefon, så han har inte tillgång till några ekonomiska underlag, men vet att företaget de senaste två åren har tredubblat försäljningen av produkter kopplade till halloween. Det beror i hög grad på att man har utökat satsningen kraftigt, och låter dessa ofta skräckinjagande produkter ta för sig av en större andel av varuhusets avdelning för säsongsprodukter än tidigare. Man kan dock inte jämföra försäljningen vid halloween med den inför julen, på långa vägar, poängterar han. 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Hans Bengtsson
Hans Bengtsson
Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

Ekonomi & Näringsliv

Gekås tredubblar halloweenförsäljningen

Hans Bengtsson
Hans Bengtsson
loadingPatrik Levin, vd på Gekås i Ullared, tycker att halloween är en rolig helg tillsammans med barnen. Han glädjer sig också åt att varuhuset ökar sin försäljning kring helgen. Foto: Gekås
Patrik Levin, vd på Gekås i Ullared, tycker att halloween är en rolig helg tillsammans med barnen. Han glädjer sig också åt att varuhuset ökar sin försäljning kring helgen. Foto: Gekås

Svensk handel förväntar sig en 20-procentig ökning av försäljningen i samband med årets halloween, som infaller på fredag. På varuhuset Gekås i Ullared är man vid att slå försäljningsrekord och vd:n Patrik Levin räknar med att ha trefaldigat försäljningen av halloweenprodukter på två år.

− Vi brukar ju slå rekord så vi gör det vid halloween också, säger Patrik Levin till Epoch Times.

Han sitter i bilen när vi samtalar via telefon, så han har inte tillgång till några ekonomiska underlag, men vet att företaget de senaste två åren har tredubblat försäljningen av produkter kopplade till halloween. Det beror i hög grad på att man har utökat satsningen kraftigt, och låter dessa ofta skräckinjagande produkter ta för sig av en större andel av varuhusets avdelning för säsongsprodukter än tidigare. Man kan dock inte jämföra försäljningen vid halloween med den inför julen, på långa vägar, poängterar han. 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Hans Bengtsson
Hans Bengtsson
Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025