loadingSAS behåller flyglinjerna till Kiruna, Luleå och Umeå. Foto: Anders Wiklund/TT-arkivbild
SAS behåller flyglinjerna till Kiruna, Luleå och Umeå. Foto: Anders Wiklund/TT-arkivbild
Inrikes

SAS fortsätter med Norrlandsflyg

TT

SAS har ändrat sig och kommer att flyga kommersiellt från Arlanda till Kiruna, Luleå och Umeå från och med i morgon.

I fredags vann flygbolaget Amapola Trafikverkets upphandling om samhällskritiska flygtransporter till Norrland och Gotland under coronakrisen.

— SAS återkom till oss och meddelade att de återupptar trafiken på de tre orter, säger Trafikverkets presschef Bengt Olsson till TT

— Vi har diskuterat ihop oss med Amapola och det är okej med dem att släppa de tre orterna.

Amapola behåller de samhällskritiska flygen från Arlanda till Visby, Sundsvall, Örnsköldsvik, Östersund och Skellefteå. Flygbolaget kommer att trafikera linjerna vardagar och söndagar.

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingSAS behåller flyglinjerna till Kiruna, Luleå och Umeå. Foto: Anders Wiklund/TT-arkivbild
SAS behåller flyglinjerna till Kiruna, Luleå och Umeå. Foto: Anders Wiklund/TT-arkivbild
Inrikes

SAS fortsätter med Norrlandsflyg

TT

SAS har ändrat sig och kommer att flyga kommersiellt från Arlanda till Kiruna, Luleå och Umeå från och med i morgon.

I fredags vann flygbolaget Amapola Trafikverkets upphandling om samhällskritiska flygtransporter till Norrland och Gotland under coronakrisen.

— SAS återkom till oss och meddelade att de återupptar trafiken på de tre orter, säger Trafikverkets presschef Bengt Olsson till TT

— Vi har diskuterat ihop oss med Amapola och det är okej med dem att släppa de tre orterna.

Amapola behåller de samhällskritiska flygen från Arlanda till Visby, Sundsvall, Örnsköldsvik, Östersund och Skellefteå. Flygbolaget kommer att trafikera linjerna vardagar och söndagar.

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025