loadingFull fart, ändå är det rekordlånga köer i hamnen i Los Angeles. Arkivbild. Foto: Ringo H.W. Chiu
Full fart, ändå är det rekordlånga köer i hamnen i Los Angeles. Arkivbild. Foto: Ringo H.W. Chiu
Utrikes

Rekordlång kö till containerhamn i Los Angeles

TT/Johanna Cederblad

83 skepp väntade på fredagseftermiddagen utanför hamnen i Los Angeles. Enligt Bloomberg är kötiden beräknad till 17 dagar, skriver DI.

– Varje del av leveranskedjan har nått full kapacitet. Vi letar efter ledig mark att lagra containrar på, utökar våra arbetstider vid terminalerna och implementerar en avgift som ska få transportörerna att ta bort sina containrar så snabbt som möjligt, säger Mario Cordero, vd för hamnen i Long Beach, till Bloomberg.

Stockningarna i leveranskedjorna efter pandemin ställer till problem för både hamnar, redare, industrier, butiker och konsumenter.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingFull fart, ändå är det rekordlånga köer i hamnen i Los Angeles. Arkivbild. Foto: Ringo H.W. Chiu
Full fart, ändå är det rekordlånga köer i hamnen i Los Angeles. Arkivbild. Foto: Ringo H.W. Chiu
Utrikes

Rekordlång kö till containerhamn i Los Angeles

TT/Johanna Cederblad

83 skepp väntade på fredagseftermiddagen utanför hamnen i Los Angeles. Enligt Bloomberg är kötiden beräknad till 17 dagar, skriver DI.

– Varje del av leveranskedjan har nått full kapacitet. Vi letar efter ledig mark att lagra containrar på, utökar våra arbetstider vid terminalerna och implementerar en avgift som ska få transportörerna att ta bort sina containrar så snabbt som möjligt, säger Mario Cordero, vd för hamnen i Long Beach, till Bloomberg.

Stockningarna i leveranskedjorna efter pandemin ställer till problem för både hamnar, redare, industrier, butiker och konsumenter.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025