En personbil har krockat med en grävmaskin i Tollarp, utanför Kristianstad. I bilen färdades två vuxna och fyra barn och alla har förts till sjukhus.
Larmet kom klockan 17.18 på fredagen.
– En personbil och en grävmaskin har kolliderat och personbilen ska då ha kört in i ett släp som har dragits av den här grävmaskinen, säger polisens presstalesperson Evelina Olsson
Vägen stängdes av vilket medförde stora störningar i trafiken men vid 19-tiden öppnades den igen i båda riktningarna.
– Trafiken rullar på igen, vi är klara på platsen och personbilen har bärgats, säger Olsson.
Hon uppger att samtliga i personbilen är avförda med ambulans.
Personbilen tas i beslag för en teknisk undersökning. En förundersökning om vårdslöshet i trafik inleds för att utreda omständigheterna, enligt polisen.
Föraren av grävmaskinen är fysiskt oskadd.












