loadingMajblomman slår försäljningsrekord. 103 miljoner kronor har dragits in till barnrättsorganisationen. Foto: Claudio Bresciani/TT
Majblomman slår försäljningsrekord. 103 miljoner kronor har dragits in till barnrättsorganisationen. Foto: Claudio Bresciani/TT
Inrikes

Majblomman slår rekord – för tredje året i rad

TT

Barnrättsorganisationen Majblomman slår försäljningsrekord för tredje året i rad. På tre veckor har barn runt om i Sverige sålt majblommor för 103 miljoner kronor – en ökning på tolv miljoner jämfört med i fjol.

Rekordet slås trots en skakig start på försäljningen, med en försenad leverans på grund av global oro.

"Vi är särskilt imponerade av barnen, som fick starta med färre majblommor än vanligt och ändå har gjort sin bästa insats nånsin", säger Majblommans generalsekreterare Åse Henell i ett pressmeddelande.

Årets majblomma, inspirerad av en smörblomma, är designad av tolvåriga Nellie Philton från Göteborg som tycker att man får energi och blir glad av den gula färgen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingMajblomman slår försäljningsrekord. 103 miljoner kronor har dragits in till barnrättsorganisationen. Foto: Claudio Bresciani/TT
Majblomman slår försäljningsrekord. 103 miljoner kronor har dragits in till barnrättsorganisationen. Foto: Claudio Bresciani/TT
Inrikes

Majblomman slår rekord – för tredje året i rad

TT

Barnrättsorganisationen Majblomman slår försäljningsrekord för tredje året i rad. På tre veckor har barn runt om i Sverige sålt majblommor för 103 miljoner kronor – en ökning på tolv miljoner jämfört med i fjol.

Rekordet slås trots en skakig start på försäljningen, med en försenad leverans på grund av global oro.

"Vi är särskilt imponerade av barnen, som fick starta med färre majblommor än vanligt och ändå har gjort sin bästa insats nånsin", säger Majblommans generalsekreterare Åse Henell i ett pressmeddelande.

Årets majblomma, inspirerad av en smörblomma, är designad av tolvåriga Nellie Philton från Göteborg som tycker att man får energi och blir glad av den gula färgen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025