loadingMånga företag fortsätter att fuska med rea, enligt Konsumentverket. Foto: Konsumentverket
Många företag fortsätter att fuska med rea, enligt Konsumentverket. Foto: Konsumentverket
Inrikes

Fortsatt fusk med rea bland e-handlare

Epoch Times

En rad e-handelsföretag som lockar med rea lever fortfarande inte upp till lagens bestämmelser. Fyra av tio bryter mot reglerna. Det konstaterar Konsumentverket (KO) i en färsk granskning. 

Prisinformationslagen tillkom hösten 2022 för att minska risken att företag vilseleder konsumenter vid prissänkningar. 

Företag som uppger att priset har sänkts på en produkt måste ange det lägsta pris som produkten har haft under de senaste 30 dagarna.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingMånga företag fortsätter att fuska med rea, enligt Konsumentverket. Foto: Konsumentverket
Många företag fortsätter att fuska med rea, enligt Konsumentverket. Foto: Konsumentverket
Inrikes

Fortsatt fusk med rea bland e-handlare

Epoch Times

En rad e-handelsföretag som lockar med rea lever fortfarande inte upp till lagens bestämmelser. Fyra av tio bryter mot reglerna. Det konstaterar Konsumentverket (KO) i en färsk granskning. 

Prisinformationslagen tillkom hösten 2022 för att minska risken att företag vilseleder konsumenter vid prissänkningar. 

Företag som uppger att priset har sänkts på en produkt måste ange det lägsta pris som produkten har haft under de senaste 30 dagarna.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025