Finansmannen Ulf Rosberg har börjat röra om i Svenska tennisförbundet. Generalsekreteraren Christer Sjöö får sparken.
– Vi har haft en bra dialog, men det är styrelsen som har fattat beslutet, säger Sjöö till TT.
I höstas kom beskedet att Ulf Rosberg och Christer Gardell ville sponsra svensk tennis med 100 miljoner kronor – under förutsättning att hela styrelsen skulle avgå. Finansmännen fick sin vilja igenom och Rosberg röstades i april fram till ny ordförande.
Nu har den nya styrelsen påbörjat sitt ”förändringsarbete”.
”Styrelsen har samtidigt gjort bedömningen att svensk tennis nu behöver ny energi”, säger Rosberg i ett pressmeddelande.
– Det har varit ett privilegium att driva svensk tennis i tio år. Men det kan vara bra att få in en ny röst och det har jag respekt för, säger Sjöö, som blir kvar som rådgivare fram till årsskiftet.










