Minst sex personer, varav tre sjukvårdare, uppges ha dödats i en israelisk attack mot södra Libanon sent på fredagen. På lördagen genomför Israel nya anfall.
Det är infrastruktur tillhörande den Iranstödda shiamilisen Hizbollah i södra Libanon som attackeras, rapporterar AFP med hänvisning till Israels militär.
Attackerna sker dagen efter att Israel och Libanon enats om att förlänga en befintlig men skör vapenvila med 45 dagar.
Israel strider i utgångsläget mot Hizbollah i Libanon, men shiamilisen deltar inte i de USA-ledda förhandlingarna. Även fredagskvällens attacker var enligt Israel riktade mot Hizbollahkopplade mål.
Hizbollah angrep Israel den 2 mars, som vedergällning för Israels och USA:s anfall mot Iran den 28 februari, vilket ledde till Israels upptrappning i Libanon. Över 2 700 libaneser har dödats och drygt en miljon har drivits på flykt.
Vapenvilan mellan Israel och Libanon som nu förlängs har pågått sedan den 17 april, men båda sidor har i princip dagligen anklagat varandra för brott mot den. Ett av Israels främsta krav är att Hizbollah ska avväpnas.













