Debatten om vätskepauser i VM och ”timeout” har fått genomslag i Sverige, och frågan har lyfts om pauser ska bli permanenta i allsvenskan.
– Värmepausen ska inte vara ständigt förekommande. Förr har man tagit beslut om att köra med vätskepaus när temperaturen har krävt det, och är det så pass varmt kan jag förstå att man har en paus, säger Bosse Andersson, före detta sportchef i Djurgården, till Epoch Times.
Han fortsätter:










