loadingFramför allt e-handeln av kläder ökade i november. Arkivbild. Foto: Claudio Bresciani/TT
Framför allt e-handeln av kläder ökade i november. Arkivbild. Foto: Claudio Bresciani/TT
Ekonomi & Näringsliv

Klädförsäljningen ökade i november

TT

Klädförsäljningen ökade i november och speciellt inom e-handeln, enligt Stilindex från Svensk handel.

Totalt ökade klädförsäljningen med 7,5 procent under månaden och skor med 1 procent, jämfört med november i fjol.

Klädförsäljningen i e-handeln såg ett rejält lyft på 17,2 procent, medan försäljningen av skor online ökade 14 procent.

De fysiska butikerna hade en mer mager tillväxt. Klädförsäljningen ökade 3,6 procent medan skoförsäljningen minskade med 1,7 procent. Under Black Month föredrar konsumenterna oftast e-handeln, konstaterar Svensk handels vd Sofia Larsson.

Försäljningen av ytterplagg verkar även ha minskat, sannolikt på grund av det varma vädret, uppger Svensk handel.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingFramför allt e-handeln av kläder ökade i november. Arkivbild. Foto: Claudio Bresciani/TT
Framför allt e-handeln av kläder ökade i november. Arkivbild. Foto: Claudio Bresciani/TT
Ekonomi & Näringsliv

Klädförsäljningen ökade i november

TT

Klädförsäljningen ökade i november och speciellt inom e-handeln, enligt Stilindex från Svensk handel.

Totalt ökade klädförsäljningen med 7,5 procent under månaden och skor med 1 procent, jämfört med november i fjol.

Klädförsäljningen i e-handeln såg ett rejält lyft på 17,2 procent, medan försäljningen av skor online ökade 14 procent.

De fysiska butikerna hade en mer mager tillväxt. Klädförsäljningen ökade 3,6 procent medan skoförsäljningen minskade med 1,7 procent. Under Black Month föredrar konsumenterna oftast e-handeln, konstaterar Svensk handels vd Sofia Larsson.

Försäljningen av ytterplagg verkar även ha minskat, sannolikt på grund av det varma vädret, uppger Svensk handel.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher / VD / ansvarig utgivare
Vasilios Zoupounidis
Ställföreträdande ansvarig utgivare
Aron Lamm
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025