Livsstil

Hur blir jag kreativ?

Björn Eklöf
Björn Eklöf
loadingVid en föreläsning behövs kreativitet, både före och under! Foto: Matej Kastelic/Shutterstock
Vid en föreläsning behövs kreativitet, både före och under! Foto: Matej Kastelic/Shutterstock

Att vara kreativ är en nyckel till utveckling och framgång, oavsett bransch. Kreativitet handlar inte bara om att tänka nytt – det handlar om att utmana gamla tankemönster och våga misslyckas. För alla som vill ligga i framkant, som individ och som organisation, är det ett måste. Men hur blir man egentligen kreativ?

Att känna sig kreativ är en härlig känsla. Varför är vissa mer kreativa än andra? Kan det vara så att du eller dina medarbetare sitter på massor av kreativa lösningar, som bara väntar på att komma upp till ytan? Som föreläsare och företagare är det viktigt att vara kreativ både i fråga om att ta fram material, hur det levereras, och vad som ska utvecklas.

Att tillsammans ta fram nya affärsmodeller, rutiner, produkter och lösningar är viktigt för alla företag och organisationer, oavsett bransch.

Björn Eklöf
Björn Eklöf
Mental tränare
Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

Livsstil

Hur blir jag kreativ?

Björn Eklöf
Björn Eklöf
loadingVid en föreläsning behövs kreativitet, både före och under! Foto: Matej Kastelic/Shutterstock
Vid en föreläsning behövs kreativitet, både före och under! Foto: Matej Kastelic/Shutterstock

Att vara kreativ är en nyckel till utveckling och framgång, oavsett bransch. Kreativitet handlar inte bara om att tänka nytt – det handlar om att utmana gamla tankemönster och våga misslyckas. För alla som vill ligga i framkant, som individ och som organisation, är det ett måste. Men hur blir man egentligen kreativ?

Att känna sig kreativ är en härlig känsla. Varför är vissa mer kreativa än andra? Kan det vara så att du eller dina medarbetare sitter på massor av kreativa lösningar, som bara väntar på att komma upp till ytan? Som föreläsare och företagare är det viktigt att vara kreativ både i fråga om att ta fram material, hur det levereras, och vad som ska utvecklas.

Att tillsammans ta fram nya affärsmodeller, rutiner, produkter och lösningar är viktigt för alla företag och organisationer, oavsett bransch.

Björn Eklöf
Björn Eklöf
Mental tränare
Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025