loadingFelix Rosenqvist i Toronto. Foto: Arlyn McAdorey/AP/TT
Felix Rosenqvist i Toronto. Foto: Arlyn McAdorey/AP/TT
Nyheter

Dramatiskt i Toronto – svenskar bröt

Ingela Ahlberg/TT

Torontos stadslopp i Indycar blev en riktig prövning med flera incidenter och många som bröt.

Amerikanen Colton Herta, som startade i pole position, vann loppet.

Felix Rosenqvist, som startade som trea, gjorde en missbedömning i kamp med Marcus Ericsson, och fick tvärbromsa så hårt att däcken förstördes. Han tvingades sedan bryta efter 63 av 85 varv.

För Ericsson var loppet kört när hans framvinge gick sönder i samband med en sammanstötning med Pato O'Ward, Mexiko, som snurrade.

Rookien Linus Lundqvist tog sig i mål på en 13:e plats.

Den mest dramatiska incidenten skedde när flera bilar inte lyckades undvika att köra på stillastående bilar. Amerikanen Santino Ferrucci åkte på en ordentlig luftfärd, men kunde kliva ur bilen till synes oskadd.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingFelix Rosenqvist i Toronto. Foto: Arlyn McAdorey/AP/TT
Felix Rosenqvist i Toronto. Foto: Arlyn McAdorey/AP/TT
Nyheter

Dramatiskt i Toronto – svenskar bröt

Ingela Ahlberg/TT

Torontos stadslopp i Indycar blev en riktig prövning med flera incidenter och många som bröt.

Amerikanen Colton Herta, som startade i pole position, vann loppet.

Felix Rosenqvist, som startade som trea, gjorde en missbedömning i kamp med Marcus Ericsson, och fick tvärbromsa så hårt att däcken förstördes. Han tvingades sedan bryta efter 63 av 85 varv.

För Ericsson var loppet kört när hans framvinge gick sönder i samband med en sammanstötning med Pato O'Ward, Mexiko, som snurrade.

Rookien Linus Lundqvist tog sig i mål på en 13:e plats.

Den mest dramatiska incidenten skedde när flera bilar inte lyckades undvika att köra på stillastående bilar. Amerikanen Santino Ferrucci åkte på en ordentlig luftfärd, men kunde kliva ur bilen till synes oskadd.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025