loadingByggnadsarbetare i arbete vid Katarinaberget i oktober i fjol. Foto: Jessica Gow / TT
Byggnadsarbetare i arbete vid Katarinaberget i oktober i fjol. Foto: Jessica Gow / TT
Inrikes

Bussterminalen vid Slussen försenas ytterligare

TT

Trafikstarten för den nya bussterminalen i Katarinaberget vid Slussen i Stockholm försenas ytterligare, meddelar Stockholms stad i ett pressmeddelande.

Senast angavs april 2026 som öppningsdatum. Nu ska öppningen ”ske så snart som möjligt under hösten 2026”.

Förseningen beror på att tidplanen för installationsarbetena försenats. Det faktum att bussterminalen byggs i berg gör det enligt staden svårt att planera hur lång tid arbetena tar.

Bussterminalen är en central del av den omfattande ombyggnaden av Slussen och en viktig knutpunkt för huvudstadens kollektivtrafik.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingByggnadsarbetare i arbete vid Katarinaberget i oktober i fjol. Foto: Jessica Gow / TT
Byggnadsarbetare i arbete vid Katarinaberget i oktober i fjol. Foto: Jessica Gow / TT
Inrikes

Bussterminalen vid Slussen försenas ytterligare

TT

Trafikstarten för den nya bussterminalen i Katarinaberget vid Slussen i Stockholm försenas ytterligare, meddelar Stockholms stad i ett pressmeddelande.

Senast angavs april 2026 som öppningsdatum. Nu ska öppningen ”ske så snart som möjligt under hösten 2026”.

Förseningen beror på att tidplanen för installationsarbetena försenats. Det faktum att bussterminalen byggs i berg gör det enligt staden svårt att planera hur lång tid arbetena tar.

Bussterminalen är en central del av den omfattande ombyggnaden av Slussen och en viktig knutpunkt för huvudstadens kollektivtrafik.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025