loadingDet blir allt vanligare att beställa hem matkassar. Fungerar även bra som julklapp. (Foto: Emil Almberg/ Epoch Times Sverige)
Det blir allt vanligare att beställa hem matkassar. Fungerar även bra som julklapp. (Foto: Emil Almberg/ Epoch Times Sverige)
Inrikes

Årets julklapp - matkassen

Anne Hakosalo, Epoch Times

”Det vore fantastiskt om resultatet av Årets julklapp 2011, blir att de som kan, delar med sig till dem som inte har råd att ens plocka ihop sin egen matkasse”

Årets julklapp är den färdigpackade matkassen. Den hjälper stressade konsumenter i deras vardagspyssel, menar Hui Research.

Men för de som har det sämre ställt och knappt har pengar till mat, och än mindre kan plocka ihop sin egen matkasse, så bedriver Stockholms Stadsmission nu en insamlingskampanj. Varje vecka delar de ut matkassar till familjer som inte har råd med mat för dagen.

Det är inte första året som Stockholms Stadsmissions bedriver en insamlingskampanj. Det finns alltid behov av att kunna dela matkassar och matcheckar till behövande.

– Responsen för årets insamling har varit god, säger Yvonne Borg, Kommunikations- och insamlingschef på Stockholms Stadsmission, till Epoch Times.

Det återstår att se om ”Årets julklapp 2011” kan bidra till en förändring för de behövande.

”Det vore fantastiskt
om resultatet blir att de som kan, delar med sig till dem som inte har råd att ens plocka ihop sin egen matkasse”, säger Borg i ett pressmeddelande.

Idag lever allt fler människor i ekonomisk utsatthet. I Stockholms län finns det ungefär 50 000 barn i ekonomiskt utsatta hushåll. I Sverige är motsvarande siffra 200 000, enligt Stockholms Stadsmission.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingDet blir allt vanligare att beställa hem matkassar. Fungerar även bra som julklapp. (Foto: Emil Almberg/ Epoch Times Sverige)
Det blir allt vanligare att beställa hem matkassar. Fungerar även bra som julklapp. (Foto: Emil Almberg/ Epoch Times Sverige)
Inrikes

Årets julklapp - matkassen

Anne Hakosalo, Epoch Times

”Det vore fantastiskt om resultatet av Årets julklapp 2011, blir att de som kan, delar med sig till dem som inte har råd att ens plocka ihop sin egen matkasse”

Årets julklapp är den färdigpackade matkassen. Den hjälper stressade konsumenter i deras vardagspyssel, menar Hui Research.

Men för de som har det sämre ställt och knappt har pengar till mat, och än mindre kan plocka ihop sin egen matkasse, så bedriver Stockholms Stadsmission nu en insamlingskampanj. Varje vecka delar de ut matkassar till familjer som inte har råd med mat för dagen.

Det är inte första året som Stockholms Stadsmissions bedriver en insamlingskampanj. Det finns alltid behov av att kunna dela matkassar och matcheckar till behövande.

– Responsen för årets insamling har varit god, säger Yvonne Borg, Kommunikations- och insamlingschef på Stockholms Stadsmission, till Epoch Times.

Det återstår att se om ”Årets julklapp 2011” kan bidra till en förändring för de behövande.

”Det vore fantastiskt
om resultatet blir att de som kan, delar med sig till dem som inte har råd att ens plocka ihop sin egen matkasse”, säger Borg i ett pressmeddelande.

Idag lever allt fler människor i ekonomisk utsatthet. I Stockholms län finns det ungefär 50 000 barn i ekonomiskt utsatta hushåll. I Sverige är motsvarande siffra 200 000, enligt Stockholms Stadsmission.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025