loadingEfter att Elon Musk köpte upp Twitter i höstas har ett flertal etablerade medier valt att lämna plattformen. Foto: Bilbo Lantto
Efter att Elon Musk köpte upp Twitter i höstas har ett flertal etablerade medier valt att lämna plattformen. Foto: Bilbo Lantto
Inrikes

Sveriges Radio slår följe med SVT – lämnar Twitter

Sebastian Lindgren

Sveriges Radio (SR) tillkännager att man tänker upphöra med sin aktivitet på Twitter. Sedan Elon Musk tog över plattformen 2022 ska den ha fått ”minskad betydelse”, enligt SR.

SR har beslutat att stänga ner sina konton på den sociala nätverksplatsen Twitter, som är världens mest inflytelserika plattform för kommunikation på nätet. På sin webbplats uppger SR att de har varit aktiva på Twitter sedan 2009, men att man de senaste åren har minskat sin närvaro. 

Sedan 2017 är de två sista kanalkontona, P1 och P2, inaktiva, och även P4 har lämnat Twitter, eller är inaktiva. SR menar att de har ”behövt prioritera Sveriges Radios digitala närvaro och Twitter har helt enkelt förändrats under åren och fått för oss minskad betydelse”.

Läs mer

Mest lästa

Rekommenderat

loadingEfter att Elon Musk köpte upp Twitter i höstas har ett flertal etablerade medier valt att lämna plattformen. Foto: Bilbo Lantto
Efter att Elon Musk köpte upp Twitter i höstas har ett flertal etablerade medier valt att lämna plattformen. Foto: Bilbo Lantto
Inrikes

Sveriges Radio slår följe med SVT – lämnar Twitter

Sebastian Lindgren

Sveriges Radio (SR) tillkännager att man tänker upphöra med sin aktivitet på Twitter. Sedan Elon Musk tog över plattformen 2022 ska den ha fått ”minskad betydelse”, enligt SR.

SR har beslutat att stänga ner sina konton på den sociala nätverksplatsen Twitter, som är världens mest inflytelserika plattform för kommunikation på nätet. På sin webbplats uppger SR att de har varit aktiva på Twitter sedan 2009, men att man de senaste åren har minskat sin närvaro. 

Sedan 2017 är de två sista kanalkontona, P1 och P2, inaktiva, och även P4 har lämnat Twitter, eller är inaktiva. SR menar att de har ”behövt prioritera Sveriges Radios digitala närvaro och Twitter har helt enkelt förändrats under åren och fått för oss minskad betydelse”.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024