loadingDet ser mörkt ut för den planerade nattågsförbindelsen mellan Malmö och Basel. Genrebild. Foto: Henrik Montgomery/TT
Det ser mörkt ut för den planerade nattågsförbindelsen mellan Malmö och Basel. Genrebild. Foto: Henrik Montgomery/TT
Inrikes

Schweiz röstar nej till nattåg till Malmö

TT

Det schweiziska parlamentets båda kamrar har röstat nej till en nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel, rapporterar schweiziska SRF.

Planen var att tågen skulle köra tre gångar i veckan åt båda håll året runt. Projektet är ett samarbete mellan det schweiziska tågbolaget SBB och tyska RDC Germany.

Det väntades kosta den schweiziska staten motsvarande cirka 110 miljoner kronor. Men nu har parlamentet röstat nej till att bidra till projektet.

SBB har sedan någon månad tillbaka sålt biljetter till linjen, som skulle börja trafikeras i vår.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingDet ser mörkt ut för den planerade nattågsförbindelsen mellan Malmö och Basel. Genrebild. Foto: Henrik Montgomery/TT
Det ser mörkt ut för den planerade nattågsförbindelsen mellan Malmö och Basel. Genrebild. Foto: Henrik Montgomery/TT
Inrikes

Schweiz röstar nej till nattåg till Malmö

TT

Det schweiziska parlamentets båda kamrar har röstat nej till en nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel, rapporterar schweiziska SRF.

Planen var att tågen skulle köra tre gångar i veckan åt båda håll året runt. Projektet är ett samarbete mellan det schweiziska tågbolaget SBB och tyska RDC Germany.

Det väntades kosta den schweiziska staten motsvarande cirka 110 miljoner kronor. Men nu har parlamentet röstat nej till att bidra till projektet.

SBB har sedan någon månad tillbaka sålt biljetter till linjen, som skulle börja trafikeras i vår.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025