Svenska Tennisförbundets (SvTF:s) generalsekreterare Christer Sjöö fick i veckan sparken.
Ett lika väntat som bra beslut av förbundsstyrelsen som valdes på årsmötet i slutet av april.
Sjöö har haft tjänsten i tio år och en förbundsstyrelse som vill göra skillnad måste naturligtvis förändra i organisationen för att det ska bli skillnad.
Lika självklart är att nye förbundsordföranden Ulf Rosberg och hans styrelsekollegor börjar förändringsarbetet med att plocka bort den högst ansvarige i den operativa organisationen.
Christer Sjöö har haft tjänsten i tio år. Att han ansågs bäst av kandidaterna är lika märkligt nu som då. Det fanns två, tre sökande med ett betydligt starkare cv, varav en hade gjort ett imponerande utvecklingsarbete i sin klubb, hade lång erfarenhet från regionsarbete och var mycket respekterad i hela tennis-Sverige.













