loadingKustbevakning och polis på plats vid fartyget Meshka efter grundstötningen utanför Landskrona i maj. Foto: Johan Nilsson/TT
Kustbevakning och polis på plats vid fartyget Meshka efter grundstötningen utanför Landskrona i maj. Foto: Johan Nilsson/TT
Inrikes

Kaptenen erkänner: Det var mitt fel

TT

Kaptenen på fraktfartyget Meshka som gick på grund utanför Landskrona i maj erkänner att han inte var tillräckligt uppmärksam. Nu får han böta 47 500 kronor, rapporterar Helsingborgs Dagblad.

Mannen har varit misstänkt för vårdslöshet i sjötrafik och i förhör försvarar han sig med att sjökartsdatan i fartygets system inte varit fullständig. Samtidigt medger han att han inte haft full koll på var fartyget befann sig.

– Jag borde upptäckt detta tidigare, det var mitt fel. Jag kunde ha förhindrat olyckan, säger han enligt tidningen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingKustbevakning och polis på plats vid fartyget Meshka efter grundstötningen utanför Landskrona i maj. Foto: Johan Nilsson/TT
Kustbevakning och polis på plats vid fartyget Meshka efter grundstötningen utanför Landskrona i maj. Foto: Johan Nilsson/TT
Inrikes

Kaptenen erkänner: Det var mitt fel

TT

Kaptenen på fraktfartyget Meshka som gick på grund utanför Landskrona i maj erkänner att han inte var tillräckligt uppmärksam. Nu får han böta 47 500 kronor, rapporterar Helsingborgs Dagblad.

Mannen har varit misstänkt för vårdslöshet i sjötrafik och i förhör försvarar han sig med att sjökartsdatan i fartygets system inte varit fullständig. Samtidigt medger han att han inte haft full koll på var fartyget befann sig.

– Jag borde upptäckt detta tidigare, det var mitt fel. Jag kunde ha förhindrat olyckan, säger han enligt tidningen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025