loadingAmerikanska restaurangkedjan Cracker Barrels gamla logga som nu tas tillbaka igen. Arkivbild. Foto: Rogelio V. Solis/AP/TT
Amerikanska restaurangkedjan Cracker Barrels gamla logga som nu tas tillbaka igen. Arkivbild. Foto: Rogelio V. Solis/AP/TT
Utrikes

Efter Trumps kritik – ändrar tillbaka sin logga

TT

Amerikanska restaurangkedjan Cracker Barrel gör en kovändning efter kritik från bland annat president Donald Trump gällande företagets nya logotyp.

Beslutet att modernisera företagets logga och ta bort den del med en man som sitter bredvid en tunna fick kraftig kritik i sociala medier och aktien att backa på New York-börsen. Bland kritikerna fanns också president Trump som ville se att man tog tillbaka sin logga och dessutom bad om ursäkt.

Företaget säger nu att man ”lyssnat på sina kunder” och beskedet att man tar tillbaka logotypen fick aktien att rusa 8,6 procent i efterhandeln på New York-börsen. Cracker Barrel som har över 600 restauranger i USA har främst specialiserat sig på mat inspirerad av den amerikanska södern och restauranginteriören ska påminna om en gammaldags lanthandel. Företaget har dock haft svårt att locka en yngre generation och vd:n Julie Felss Masino har velat förändra såväl restaurangerna som menyn, något som dock fått mycket kritik från konservativa röster.

Cracker Barrels nya logga blev inte långlivad. Foto: Wyatte Grantham-Philips/AP/TT

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingAmerikanska restaurangkedjan Cracker Barrels gamla logga som nu tas tillbaka igen. Arkivbild. Foto: Rogelio V. Solis/AP/TT
Amerikanska restaurangkedjan Cracker Barrels gamla logga som nu tas tillbaka igen. Arkivbild. Foto: Rogelio V. Solis/AP/TT
Utrikes

Efter Trumps kritik – ändrar tillbaka sin logga

TT

Amerikanska restaurangkedjan Cracker Barrel gör en kovändning efter kritik från bland annat president Donald Trump gällande företagets nya logotyp.

Beslutet att modernisera företagets logga och ta bort den del med en man som sitter bredvid en tunna fick kraftig kritik i sociala medier och aktien att backa på New York-börsen. Bland kritikerna fanns också president Trump som ville se att man tog tillbaka sin logga och dessutom bad om ursäkt.

Företaget säger nu att man ”lyssnat på sina kunder” och beskedet att man tar tillbaka logotypen fick aktien att rusa 8,6 procent i efterhandeln på New York-börsen. Cracker Barrel som har över 600 restauranger i USA har främst specialiserat sig på mat inspirerad av den amerikanska södern och restauranginteriören ska påminna om en gammaldags lanthandel. Företaget har dock haft svårt att locka en yngre generation och vd:n Julie Felss Masino har velat förändra såväl restaurangerna som menyn, något som dock fått mycket kritik från konservativa röster.

Cracker Barrels nya logga blev inte långlivad. Foto: Wyatte Grantham-Philips/AP/TT

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times AB
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times AB 2025