loadingRiksrevisionen kritiserar myndigheternas digitala tjänster. Foto: Riksrevisionen
Riksrevisionen kritiserar myndigheternas digitala tjänster. Foto: Riksrevisionen
Inrikes

Riksrevisionen: Brister i statens digitala tjänster

Tony Lingefors
Publicerad 2023-04-01

Det finns brister i de statliga myndigheternas digitala tjänster som används av privatpersoner. Bland annat saknas det möjlighet till interaktion mellan användare och myndighet, enligt Riksrevisionen.

Myndigheten har granskat digitala tjänster som riktas till allmänheten. Det handlar om tjänster som privatpersoner använder när man till exempel är arbetslös eller ska påbörja studier.

Riksrevisionen konstaterar att det ofta finns tekniska begrepp som kan vara svåra att förstå och användare måste lämna samma uppgift flera gånger.  

Läs mer

Mest lästa

loadingRiksrevisionen kritiserar myndigheternas digitala tjänster. Foto: Riksrevisionen
Riksrevisionen kritiserar myndigheternas digitala tjänster. Foto: Riksrevisionen
Inrikes

Riksrevisionen: Brister i statens digitala tjänster

Tony Lingefors
Publicerad 2023-04-01

Det finns brister i de statliga myndigheternas digitala tjänster som används av privatpersoner. Bland annat saknas det möjlighet till interaktion mellan användare och myndighet, enligt Riksrevisionen.

Myndigheten har granskat digitala tjänster som riktas till allmänheten. Det handlar om tjänster som privatpersoner använder när man till exempel är arbetslös eller ska påbörja studier.

Riksrevisionen konstaterar att det ofta finns tekniska begrepp som kan vara svåra att förstå och användare måste lämna samma uppgift flera gånger.  

Rekommenderat