loadingDet danska kapsejsade fartyget Karin Hoej ligger upp och ned i havet mellan Ystad och Bornholm. Foto Johan Nilsson/TT
Det danska kapsejsade fartyget Karin Hoej ligger upp och ned i havet mellan Ystad och Bornholm. Foto Johan Nilsson/TT
Inrikes

Misstänkt grovt sjöfylleri bakom fartygsolycka

TT

Räddningsinsatsen till havs avslutas efter det att två fartyg misstänks ha kolliderat. Det kapsejsade fartyget bogseras till land – förhoppningen är att de två personer som saknas ska hittas i båten. En förundersökning om grov vårdslöshet och grovt sjöfylleri i sjötrafik har inletts.

Ett brittiskt och ett danskt fraktfartyg befaras ha kolliderat på Östersjön, mittemellan Ystad och Bornholm, under natten till måndagen. Det mindre av dem, med dansk flagg, har kapsejsat och bogseras upp och nedvänt mot Sandhammaren i Skåne.

– Det är två man överbord och de är inte hittade, säger Christian Carlsson vid Kustbevakningen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingDet danska kapsejsade fartyget Karin Hoej ligger upp och ned i havet mellan Ystad och Bornholm. Foto Johan Nilsson/TT
Det danska kapsejsade fartyget Karin Hoej ligger upp och ned i havet mellan Ystad och Bornholm. Foto Johan Nilsson/TT
Inrikes

Misstänkt grovt sjöfylleri bakom fartygsolycka

TT

Räddningsinsatsen till havs avslutas efter det att två fartyg misstänks ha kolliderat. Det kapsejsade fartyget bogseras till land – förhoppningen är att de två personer som saknas ska hittas i båten. En förundersökning om grov vårdslöshet och grovt sjöfylleri i sjötrafik har inletts.

Ett brittiskt och ett danskt fraktfartyg befaras ha kolliderat på Östersjön, mittemellan Ystad och Bornholm, under natten till måndagen. Det mindre av dem, med dansk flagg, har kapsejsat och bogseras upp och nedvänt mot Sandhammaren i Skåne.

– Det är två man överbord och de är inte hittade, säger Christian Carlsson vid Kustbevakningen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025