loadingI det tuffa ekonomiska klimatet kan försäljningen av semlan vara viktigare än någonsin för landets bagerier och konditorier. Foto: Samuel Steén/TT
I det tuffa ekonomiska klimatet kan försäljningen av semlan vara viktigare än någonsin för landets bagerier och konditorier. Foto: Samuel Steén/TT
Inrikes

Fettisdagen kan vara bageribranschens livboj

TT

Grädden är vispad, mandelmassan klar och bullarna står på rad. Linda Kosterhed vid Kosterheds Konditori räknar med att sälja omkring 1 500 semlor på Fettisdagen. För landets bagerier kan semlan vara räddningen i ekonomiskt utmanande tider.

Försäljningen av semlor har visserligen pågått sedan den 2 januari men fettisdagen är det stora elddopet och den absolut viktigaste försäljningsdagen.

– Det är som vår julafton. Vi som jobbar kommer att fira med en semmel-AW. Det är dagar som den här som räddar oss, säger Linda Kosterhed.

Läs mer

Mest lästa

Rekommenderat

loadingI det tuffa ekonomiska klimatet kan försäljningen av semlan vara viktigare än någonsin för landets bagerier och konditorier. Foto: Samuel Steén/TT
I det tuffa ekonomiska klimatet kan försäljningen av semlan vara viktigare än någonsin för landets bagerier och konditorier. Foto: Samuel Steén/TT
Inrikes

Fettisdagen kan vara bageribranschens livboj

TT

Grädden är vispad, mandelmassan klar och bullarna står på rad. Linda Kosterhed vid Kosterheds Konditori räknar med att sälja omkring 1 500 semlor på Fettisdagen. För landets bagerier kan semlan vara räddningen i ekonomiskt utmanande tider.

Försäljningen av semlor har visserligen pågått sedan den 2 januari men fettisdagen är det stora elddopet och den absolut viktigaste försäljningsdagen.

– Det är som vår julafton. Vi som jobbar kommer att fira med en semmel-AW. Det är dagar som den här som räddar oss, säger Linda Kosterhed.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024