Epochtimes.se missade segern i Publishingprisets kategori för webbtidningar med minsta möjliga marginal vid galan med tillhörande prisutdelning på Chinateatern i Stockholm den 23 oktober.
Med högsta poäng för "Användbarhet" och näst högsta för "Form" tog den egenutvecklade sajten andraplatsen med 91 poäng, endast ett poäng efter vinnarens 92.
På Publishingprisets hemsida kan du läsa mer om priset och årets vinnare.
– Epochtimes.se ingår i den internationella mediekoncernen Epoch Media Group som är världens snabbast växande mediegrupp med ca 300 miljoner unika läsare på webben. Vi finns i 35 länder på 22 språk. Andra internationella utgåvor har vunnit fina priser för sin rapportering. Att svenska Epochtimes.se nu blir nominerad till Publishingpriset visar att vi gör rätt även i Sverige. Alla inblandade har gjort ett fantastiskt jobb, sade Vasilios Zoupounidis, VD för svenska Epoch Times, i samband med att nomineringen blev offentlig.