loadingDet finns en Volvo bilfabrik i Hoskote i Indien som är ca 40 km från Bangalore. Volvo har börjat öka tillväxten i Asien och Volvo Indien exporterar nu bussar till Bangladesh och lastbilar till Sydkorea. (Foto: AFP/Dibyangshu Sarkar)
Det finns en Volvo bilfabrik i Hoskote i Indien som är ca 40 km från Bangalore. Volvo har börjat öka tillväxten i Asien och Volvo Indien exporterar nu bussar till Bangladesh och lastbilar till Sydkorea. (Foto: AFP/Dibyangshu Sarkar)
Inrikes

Volvo fixar brister på Indienbussar

Göteborg (TT)

Volvo har lovat åtgärda fel på 150 bussar som indiska bussbolag har framfört klagomål på för diverse brister. Ingen ekonomisk ersättning mer än vissa rabatter på service och reservdelar ingår i överenskommelsen.

-Vi ska tillsammans med tekniker besöka dem och gå igenom bussarna ordentligt för att åtgärda det som de är missnöjda med, säger Volvo Bussars presschef Per-Martin Johansson.

Dessutom ska Volvo, enligt tidigare planer, öppna en serviceverkstad i Bombayområdet, där de 50-tal bolag som klagat har sin verksamhet.

Missnöjet uppmärksammades för en tid sedan i tidningen Indian Express, där bussägarna bland annat klagade över att bussarna var i så dåligt skick att delar kan lossna och skada människor.

Klagomålen framfördes till Volvo via en nystartad organisation som också krävde ekonomisk ersättning med motsvarande 48 000 kronor per buss.

-Kunderna är nöjda med de åtgärder vi har föreslagit, säger Johansson.

Ingen ekonomisk ersättning
mer än vissa rabatter på service och reservdelar ingår i överenskommelsen.

De aktuella bussarna är tillverkade vid Volvos fabrik i Indien. Karosserna görs hos en utomstående firma, medan chassierna tillverkas av Volvo. De är i stort sett identiska med de chassier som Volvo använder till sina bussar runt om i världen.

Volvo säljer årligen några hundra bussar i Indien. Under 2005 såldes exempelvis 367 bussar.

Mest lästa

Rekommenderat

loadingDet finns en Volvo bilfabrik i Hoskote i Indien som är ca 40 km från Bangalore. Volvo har börjat öka tillväxten i Asien och Volvo Indien exporterar nu bussar till Bangladesh och lastbilar till Sydkorea. (Foto: AFP/Dibyangshu Sarkar)
Det finns en Volvo bilfabrik i Hoskote i Indien som är ca 40 km från Bangalore. Volvo har börjat öka tillväxten i Asien och Volvo Indien exporterar nu bussar till Bangladesh och lastbilar till Sydkorea. (Foto: AFP/Dibyangshu Sarkar)
Inrikes

Volvo fixar brister på Indienbussar

Göteborg (TT)

Volvo har lovat åtgärda fel på 150 bussar som indiska bussbolag har framfört klagomål på för diverse brister. Ingen ekonomisk ersättning mer än vissa rabatter på service och reservdelar ingår i överenskommelsen.

-Vi ska tillsammans med tekniker besöka dem och gå igenom bussarna ordentligt för att åtgärda det som de är missnöjda med, säger Volvo Bussars presschef Per-Martin Johansson.

Dessutom ska Volvo, enligt tidigare planer, öppna en serviceverkstad i Bombayområdet, där de 50-tal bolag som klagat har sin verksamhet.

Missnöjet uppmärksammades för en tid sedan i tidningen Indian Express, där bussägarna bland annat klagade över att bussarna var i så dåligt skick att delar kan lossna och skada människor.

Klagomålen framfördes till Volvo via en nystartad organisation som också krävde ekonomisk ersättning med motsvarande 48 000 kronor per buss.

-Kunderna är nöjda med de åtgärder vi har föreslagit, säger Johansson.

Ingen ekonomisk ersättning
mer än vissa rabatter på service och reservdelar ingår i överenskommelsen.

De aktuella bussarna är tillverkade vid Volvos fabrik i Indien. Karosserna görs hos en utomstående firma, medan chassierna tillverkas av Volvo. De är i stort sett identiska med de chassier som Volvo använder till sina bussar runt om i världen.

Volvo säljer årligen några hundra bussar i Indien. Under 2005 såldes exempelvis 367 bussar.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024