loading
Shen Yun

Orkestermedlem från Osaka: ”Helt enkelt perfekt och otrolig”

Tomoyuki Ohnishi, Epoch Times

Tuji Kouji, hornspelare från Frankrike och produktionsmanager i Osakas orkester, tittade på Divine Performing Arts Chinese Spectaculars första show i Osaka på tisdagen tillsammans med sin fru, som är violinlärare.

– Showen var konsekvent utförd, helt enkelt perfekt och otrolig, sade Herr Tuji efter showen.

– Vi [i Osakas orkester] sätter också ihop en konsert, och har funderat på hur vi ska skapa en kvällsföreställning full med berättelser, och underhållning. Jag blev alldeles förundrad av kvällens show, sade han. Osaka Orkestern grundades 1923 och är Japans äldsta symfonibrassorkestrar.

Herr Tujis lovord för Spectacular fortsatte:
– Under pausen undrade jag vilka fler fascinerande inslag som skulle komma i nästa halva. Detta var en produktion som skulle få publiken att se på varje nummer i den med förväntningar. Jag var förvånad över att det kunde finnas ett sådant anmärkningsvärt framträdande.

Han fortsatte med dansarna:
– Rörelserna var fantastiska och fulländade! Vanligtvis, är misstag oundvikliga i alla slags dansföreställningar, även i ballett. Men dagens framträdande—oh, det var så oklanderligt från början till slut. Det var helt perfekt! Otroligt!

– Vi har spelat med traditionella kinesiska musikinstrument, som flöjter och erhu, också. Men det var första gången som jag fick se ett sådant framträdande på storscen som det jag fick se ikväll, sade Herr Tuji entusiastiskt.

– Bakgrundsskärmen och scenen verkar sammansmälta. Det tar andan ur en! Och det var första gången jag fått se något så här vackert. Särskilt det första numret [Descent of the Celestial Kings], det var så livfullt och verkligt.”

Han lovordade också solisterna för sina framträdanden i världsklass, och trodde att deras röster var så innehållsrika och kunde nå så långt att de inte ens skulle behöva en mikrofon. Särskilt den sista Tenoren (Hong Ming), hans röst var helt enkelt otrolig!

Tujis fru, som undervisar i violin, upprepade vad han just sagt. Solisterna var förträffliga. Det verkade som om de inte ens skulle behöva någon mikrofon.

– Trummarna under första halvan var upplivande, och den andra halvan var så fylld av inspiration. Oh, de där solfjädrarna—de var så vackra! sade hon.

Hon fortsatte:
– Detta var första gången jag sett ett framträdande där scenen och bakgrunden smälter samman. Det var så underbart. Det var varken ballett eller opera. Det var en helt annorlunda kulturell upplevelse. Det kändes så bra.

Hon kommenterade också den klassiska kinesiska dansen, Den var så flödande. Varenda rörelse sträckte sig ända ut i fingertopparna. Helt enkelt vackert! Dessutom var det annorlunda från ballett och hade mycket vändningar och hoppande rörelser. Där fanns en skönhet av samklang i dansen, och huvuddansaren i gruppen lade vikt vid homogenitet under förändring. Till exempel, var framträdandena i ”Fandansen” inte begränsade till cirkulära rörelser, och den roterande näsduken var full av överraskningar. Detta var första gången jag såg sådana rörelser. Det var verkligen elegant.

Sammanfattningsvis,
tyckte Fru Tuji att kvällen var en utmärkt upplevelse. Om [Divine Performing Arts] kommer till Osaka nästa år, ska jag definitivt se deras framträdande igen.

Översatt från engelsk version: http://en.epochtimes.com/news/8-2-19/66251.html

Mest lästa

Rekommenderat

loading
Shen Yun

Orkestermedlem från Osaka: ”Helt enkelt perfekt och otrolig”

Tomoyuki Ohnishi, Epoch Times

Tuji Kouji, hornspelare från Frankrike och produktionsmanager i Osakas orkester, tittade på Divine Performing Arts Chinese Spectaculars första show i Osaka på tisdagen tillsammans med sin fru, som är violinlärare.

– Showen var konsekvent utförd, helt enkelt perfekt och otrolig, sade Herr Tuji efter showen.

– Vi [i Osakas orkester] sätter också ihop en konsert, och har funderat på hur vi ska skapa en kvällsföreställning full med berättelser, och underhållning. Jag blev alldeles förundrad av kvällens show, sade han. Osaka Orkestern grundades 1923 och är Japans äldsta symfonibrassorkestrar.

Herr Tujis lovord för Spectacular fortsatte:
– Under pausen undrade jag vilka fler fascinerande inslag som skulle komma i nästa halva. Detta var en produktion som skulle få publiken att se på varje nummer i den med förväntningar. Jag var förvånad över att det kunde finnas ett sådant anmärkningsvärt framträdande.

Han fortsatte med dansarna:
– Rörelserna var fantastiska och fulländade! Vanligtvis, är misstag oundvikliga i alla slags dansföreställningar, även i ballett. Men dagens framträdande—oh, det var så oklanderligt från början till slut. Det var helt perfekt! Otroligt!

– Vi har spelat med traditionella kinesiska musikinstrument, som flöjter och erhu, också. Men det var första gången som jag fick se ett sådant framträdande på storscen som det jag fick se ikväll, sade Herr Tuji entusiastiskt.

– Bakgrundsskärmen och scenen verkar sammansmälta. Det tar andan ur en! Och det var första gången jag fått se något så här vackert. Särskilt det första numret [Descent of the Celestial Kings], det var så livfullt och verkligt.”

Han lovordade också solisterna för sina framträdanden i världsklass, och trodde att deras röster var så innehållsrika och kunde nå så långt att de inte ens skulle behöva en mikrofon. Särskilt den sista Tenoren (Hong Ming), hans röst var helt enkelt otrolig!

Tujis fru, som undervisar i violin, upprepade vad han just sagt. Solisterna var förträffliga. Det verkade som om de inte ens skulle behöva någon mikrofon.

– Trummarna under första halvan var upplivande, och den andra halvan var så fylld av inspiration. Oh, de där solfjädrarna—de var så vackra! sade hon.

Hon fortsatte:
– Detta var första gången jag sett ett framträdande där scenen och bakgrunden smälter samman. Det var så underbart. Det var varken ballett eller opera. Det var en helt annorlunda kulturell upplevelse. Det kändes så bra.

Hon kommenterade också den klassiska kinesiska dansen, Den var så flödande. Varenda rörelse sträckte sig ända ut i fingertopparna. Helt enkelt vackert! Dessutom var det annorlunda från ballett och hade mycket vändningar och hoppande rörelser. Där fanns en skönhet av samklang i dansen, och huvuddansaren i gruppen lade vikt vid homogenitet under förändring. Till exempel, var framträdandena i ”Fandansen” inte begränsade till cirkulära rörelser, och den roterande näsduken var full av överraskningar. Detta var första gången jag såg sådana rörelser. Det var verkligen elegant.

Sammanfattningsvis,
tyckte Fru Tuji att kvällen var en utmärkt upplevelse. Om [Divine Performing Arts] kommer till Osaka nästa år, ska jag definitivt se deras framträdande igen.

Översatt från engelsk version: http://en.epochtimes.com/news/8-2-19/66251.html

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024