loadingFoto: AFP
Foto: AFP
Hälsa & Livsstil

Hållbart och naturligt mode till nästa sommar

Eva Johansson, Epoch Times Sverige

I modebranschen är det viktigt att ligga ett steg före i sin planering, så redan nu släpper branschorganisationen Modebutikerna en trendguid för våren och sommaren 2008.

Tre riktlinjer är dominerande för nästa sommars mode. Enkelt, poppigt och naturligt. Det är organisationen Modebutikerna och designern och trendanalytikern Jan Rundgren, som sammanställt trendguiden.

– Ett värdefullt verktyg som visar att tre tydliga trender finns, säger Jeanette Georgii-Gustafson, vd i branschorganisationen Modebutikerna, i ett pressmeddelande.

Jan Rundgren pekar på tre stilar:

1. Bonde söker…
2. Opp och poppa
3. Naturrutan

Det ska vara enkelt och genuint med denim och småblommigt på mörka och ljusa bottnar Eller popkonst med det grafiska språket från 60- och 70-talen, alternativt naturtrenden med dess självklara enkelhet.

– Vi går mot ett välklätt hållbart mode. Folk tänker efter när de handlar kläder. Miljö- och klimatfrågar engagerar och det märks alltmer även inom mode, säger Jeanette Georgii-Gustafson.

Mest lästa

Rekommenderat

loadingFoto: AFP
Foto: AFP
Hälsa & Livsstil

Hållbart och naturligt mode till nästa sommar

Eva Johansson, Epoch Times Sverige

I modebranschen är det viktigt att ligga ett steg före i sin planering, så redan nu släpper branschorganisationen Modebutikerna en trendguid för våren och sommaren 2008.

Tre riktlinjer är dominerande för nästa sommars mode. Enkelt, poppigt och naturligt. Det är organisationen Modebutikerna och designern och trendanalytikern Jan Rundgren, som sammanställt trendguiden.

– Ett värdefullt verktyg som visar att tre tydliga trender finns, säger Jeanette Georgii-Gustafson, vd i branschorganisationen Modebutikerna, i ett pressmeddelande.

Jan Rundgren pekar på tre stilar:

1. Bonde söker…
2. Opp och poppa
3. Naturrutan

Det ska vara enkelt och genuint med denim och småblommigt på mörka och ljusa bottnar Eller popkonst med det grafiska språket från 60- och 70-talen, alternativt naturtrenden med dess självklara enkelhet.

– Vi går mot ett välklätt hållbart mode. Folk tänker efter när de handlar kläder. Miljö- och klimatfrågar engagerar och det märks alltmer även inom mode, säger Jeanette Georgii-Gustafson.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024