loadingEcoist gör moderna handväskor av återanvända karamellpapper. (Foto: Ecoist)
Ecoist gör moderna handväskor av återanvända karamellpapper. (Foto: Ecoist)
Hälsa & Livsstil

Mode och miljö i trendig förening

Michelle Carlson, Epoch Times Australien

Letat efter en trendig handväska gjord av återanvända karamellpapper? Då kan Ecoist vara något för dig.

Ecoist är baserat i USA och är ett har en hel kollektion med miljömedvetet trendiga accessoarer tillverkade av återanvända affischer, omslagspaket och karamellpapper samt andra miljövänliga material.

Företaget har alltså ett hållbarhetstänkande i sina produkter samtidigt som de gör moderna, kreativa och hållbara handväskor.

– Främst kommer design. När vi designar våra accessoarer utgår vi ifrån att ingen konsument kommer att köpa våra produkter på grund av att vår mission är att skona planeten, säger en av grundarna till Ecoist, vice vd, Jonathan Marcischamer till The Epoch Times

– Genom att göra vårt märke känt hoppas vi förbättra planetens miljö, höja konsumentmedvetandet och överföra våra värderingar – inte bara vår känsla för mode, säger han.

Alla deras produkter är framställda inom ett nätverk av frihandelsleverantörer runt om i världen. För att ytterligare visa sitt engagemang för miljön planterar Ecoist ett träd för varje handväska som köpts i ett samarbete med Träd för framtiden.

För närvarande har Ecoist ungefär 150 produkter och förväntas släppa fyra nya kollektioner under året. Deras produkturval inkluderar färggranna portmonnäer, handväskor, bärkassar, skärp och några heminredningsföremål. Varorna säljs över internet.

Översatt från: http://www.theepochtimes.com/news/6-11-21/48403.html

Mest lästa

Rekommenderat

loadingEcoist gör moderna handväskor av återanvända karamellpapper. (Foto: Ecoist)
Ecoist gör moderna handväskor av återanvända karamellpapper. (Foto: Ecoist)
Hälsa & Livsstil

Mode och miljö i trendig förening

Michelle Carlson, Epoch Times Australien

Letat efter en trendig handväska gjord av återanvända karamellpapper? Då kan Ecoist vara något för dig.

Ecoist är baserat i USA och är ett har en hel kollektion med miljömedvetet trendiga accessoarer tillverkade av återanvända affischer, omslagspaket och karamellpapper samt andra miljövänliga material.

Företaget har alltså ett hållbarhetstänkande i sina produkter samtidigt som de gör moderna, kreativa och hållbara handväskor.

– Främst kommer design. När vi designar våra accessoarer utgår vi ifrån att ingen konsument kommer att köpa våra produkter på grund av att vår mission är att skona planeten, säger en av grundarna till Ecoist, vice vd, Jonathan Marcischamer till The Epoch Times

– Genom att göra vårt märke känt hoppas vi förbättra planetens miljö, höja konsumentmedvetandet och överföra våra värderingar – inte bara vår känsla för mode, säger han.

Alla deras produkter är framställda inom ett nätverk av frihandelsleverantörer runt om i världen. För att ytterligare visa sitt engagemang för miljön planterar Ecoist ett träd för varje handväska som köpts i ett samarbete med Träd för framtiden.

För närvarande har Ecoist ungefär 150 produkter och förväntas släppa fyra nya kollektioner under året. Deras produkturval inkluderar färggranna portmonnäer, handväskor, bärkassar, skärp och några heminredningsföremål. Varorna säljs över internet.

Översatt från: http://www.theepochtimes.com/news/6-11-21/48403.html

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024