loadingLitauiske Lukas Yla  agerade själv bud och levererade donutförpackningar till rekryterare när han sökte jobb i San Francisco. (Foto: Jessica Scorpio, grundare Getaround/Twitter)
Litauiske Lukas Yla agerade själv bud och levererade donutförpackningar till rekryterare när han sökte jobb i San Francisco. (Foto: Jessica Scorpio, grundare Getaround/Twitter)
Hälsa & Livsstil

Han fick 10 jobbintervjuer direkt med den här smarta metoden

Andrea Elvhage

Litauiske Lukas Yla är en 25-årig marknadsförare som verkligen tog marknadsföringen av sig själv till nya nivåer när han sökte jobb i den konkurrensstinna staden San Francisco. Genom att leverera sin arbetsansökan i en förpackning med donuts såg han till att hans ansökan inte gick omärkt förbi.

”Jag försökte komma på det mest direkta sättet att nå beslutsfattarna på företagen”, skrev han i ett mail till Thrillist.com.

10 tecken på att du är kreativ

Rekryterare letar ofta efter personer som kan visa att de kan bidra med något oväntat och annorlunda. Lukas tänkte att han kanske skulle ha svårt att konkurrera med andra med mer arbetslivserfarenhet i San Francisco, om han liksom alla andra bara skickade in sin arbetsansökan.

Han agerade själv bud och levererade donutförpackningarna till rekryterare på ett fyrtiotal marknadsbyråer som han var intresserad av att jobba på. Inuti lådan hittade rekryterarna inte bara donuts utan även hans brev fäst i locket, med texten: ”De flesta ansökningar landar i papperskorgen. Min i din mage.”

(Foto: Lukas Yla)

Den påhittige Lukas Yla som bud. (Foto: Lukas Yla)

Så vaknar du tidigt utan att känna dig trött

Mest lästa

Rekommenderat

loadingLitauiske Lukas Yla  agerade själv bud och levererade donutförpackningar till rekryterare när han sökte jobb i San Francisco. (Foto: Jessica Scorpio, grundare Getaround/Twitter)
Litauiske Lukas Yla agerade själv bud och levererade donutförpackningar till rekryterare när han sökte jobb i San Francisco. (Foto: Jessica Scorpio, grundare Getaround/Twitter)
Hälsa & Livsstil

Han fick 10 jobbintervjuer direkt med den här smarta metoden

Andrea Elvhage

Litauiske Lukas Yla är en 25-årig marknadsförare som verkligen tog marknadsföringen av sig själv till nya nivåer när han sökte jobb i den konkurrensstinna staden San Francisco. Genom att leverera sin arbetsansökan i en förpackning med donuts såg han till att hans ansökan inte gick omärkt förbi.

”Jag försökte komma på det mest direkta sättet att nå beslutsfattarna på företagen”, skrev han i ett mail till Thrillist.com.

10 tecken på att du är kreativ

Rekryterare letar ofta efter personer som kan visa att de kan bidra med något oväntat och annorlunda. Lukas tänkte att han kanske skulle ha svårt att konkurrera med andra med mer arbetslivserfarenhet i San Francisco, om han liksom alla andra bara skickade in sin arbetsansökan.

Han agerade själv bud och levererade donutförpackningarna till rekryterare på ett fyrtiotal marknadsbyråer som han var intresserad av att jobba på. Inuti lådan hittade rekryterarna inte bara donuts utan även hans brev fäst i locket, med texten: ”De flesta ansökningar landar i papperskorgen. Min i din mage.”

(Foto: Lukas Yla)

Den påhittige Lukas Yla som bud. (Foto: Lukas Yla)

Så vaknar du tidigt utan att känna dig trött

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024