loading"Jag är min egen kvinna": Så sade Eva Peron, bättre känd som Evita, Argentinas utan tvekan mäktigaste kvinna. Evitas 1940-tals stil inspirerade Nada Shepherds vårkollektion 2007. Användandet av sinnliga tyger, ger kollektionen en strömlinjeformad, evig klassisk stil” vilken också skapar ett djärvt uttryck. Rött läppstift framhäver stilen. (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)
"Jag är min egen kvinna": Så sade Eva Peron, bättre känd som Evita, Argentinas utan tvekan mäktigaste kvinna. Evitas 1940-tals stil inspirerade Nada Shepherds vårkollektion 2007. Användandet av sinnliga tyger, ger kollektionen en strömlinjeformad, evig klassisk stil” vilken också skapar ett djärvt uttryck. Rött läppstift framhäver stilen. (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)
Hälsa & Livsstil

Fokus på designern Nada Shepherd

Kent Konkol och Peter Barkoura, Epoch Times New York Staff

Då vi avslutar vår serie som framhäver designers som besitter intelligens och skönhet, så kommer vi avsluta med uppmaningen, att man skall följa sitt hjärta. Dessa designers har kommit fram till ett beslut i sina liv att lämna eller ge upp sina utstakade karriärer som ingenjörer eller vetenskapsmän för att följa sin dröm att arbeta med mode.

Vår sista höjdpunkt är den Toronto-baserade designern Nada Shepherd, vars inspiration för sin vårkollektion 2007 är passande i sammanhanget. Hennes inspiration är Argentinas Eva Peron, som sade, ”Jag är min egen kvinna.” På samma sätt har Shepherd följt sin egen väg, sedan hon bestämde sig för att följa sitt hjärta och arbeta med mode.

Shepherd, ägare och grundare av märket Nada, erhöll sin bachelor of scienceexamen i neurovetenskap på universitetet i Toronto, innan hon tog en fullständig examen i modedesign på International Academy of Design & Technology 2002. Hon är nu en av nykomlingarna inom design, som är på väg uppåt. Hur kommer två så skilda karriärer möttes?

– Du gör någonting för att det är vad dina föräldrar vill, för att ha ett bra jobb och för att inte göra något dumt, men sedan upptäcker du att det inte är du och vad du vill göra, sade hon.

Nu följer hon sitt hjärta, gör det hon vill göra, både på det kreativa och affärsmässiga planet. Hennes design är ”medel-sofistikerad” och riktar sig till 30-45 åriga kvinnor som inte vill klä sig i hip-hop, men som inte heller som en gammal tant.

Översatt från originalartikel på engelska.


Designer Nada Shepherd (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)

Designer Nada Shepherd (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)


(Foto: Med tillstånd av Nada Designs)

(Foto: Med tillstånd av Nada Designs)

Mest lästa

Rekommenderat

loading"Jag är min egen kvinna": Så sade Eva Peron, bättre känd som Evita, Argentinas utan tvekan mäktigaste kvinna. Evitas 1940-tals stil inspirerade Nada Shepherds vårkollektion 2007. Användandet av sinnliga tyger, ger kollektionen en strömlinjeformad, evig klassisk stil” vilken också skapar ett djärvt uttryck. Rött läppstift framhäver stilen. (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)
"Jag är min egen kvinna": Så sade Eva Peron, bättre känd som Evita, Argentinas utan tvekan mäktigaste kvinna. Evitas 1940-tals stil inspirerade Nada Shepherds vårkollektion 2007. Användandet av sinnliga tyger, ger kollektionen en strömlinjeformad, evig klassisk stil” vilken också skapar ett djärvt uttryck. Rött läppstift framhäver stilen. (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)
Hälsa & Livsstil

Fokus på designern Nada Shepherd

Kent Konkol och Peter Barkoura, Epoch Times New York Staff

Då vi avslutar vår serie som framhäver designers som besitter intelligens och skönhet, så kommer vi avsluta med uppmaningen, att man skall följa sitt hjärta. Dessa designers har kommit fram till ett beslut i sina liv att lämna eller ge upp sina utstakade karriärer som ingenjörer eller vetenskapsmän för att följa sin dröm att arbeta med mode.

Vår sista höjdpunkt är den Toronto-baserade designern Nada Shepherd, vars inspiration för sin vårkollektion 2007 är passande i sammanhanget. Hennes inspiration är Argentinas Eva Peron, som sade, ”Jag är min egen kvinna.” På samma sätt har Shepherd följt sin egen väg, sedan hon bestämde sig för att följa sitt hjärta och arbeta med mode.

Shepherd, ägare och grundare av märket Nada, erhöll sin bachelor of scienceexamen i neurovetenskap på universitetet i Toronto, innan hon tog en fullständig examen i modedesign på International Academy of Design & Technology 2002. Hon är nu en av nykomlingarna inom design, som är på väg uppåt. Hur kommer två så skilda karriärer möttes?

– Du gör någonting för att det är vad dina föräldrar vill, för att ha ett bra jobb och för att inte göra något dumt, men sedan upptäcker du att det inte är du och vad du vill göra, sade hon.

Nu följer hon sitt hjärta, gör det hon vill göra, både på det kreativa och affärsmässiga planet. Hennes design är ”medel-sofistikerad” och riktar sig till 30-45 åriga kvinnor som inte vill klä sig i hip-hop, men som inte heller som en gammal tant.

Översatt från originalartikel på engelska.


Designer Nada Shepherd (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)

Designer Nada Shepherd (Foto: Med tillstånd av Nada Designs)


(Foto: Med tillstånd av Nada Designs)

(Foto: Med tillstånd av Nada Designs)

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024