loadingEpoch Times vann priser vid New York Press Associations (NYPA) tävling i Saratoga Springs den 9 april 2016. Från vänster till höger: Epoch Times designer Marie He, Epoch Times digitala upplagas chefredaktör Cindy Drukier, Michelle Rea, exekutiv direktör på NYPA och Epoch Times designer Kayla Zhu. (Foto: Epoch Times)
Epoch Times vann priser vid New York Press Associations (NYPA) tävling i Saratoga Springs den 9 april 2016. Från vänster till höger: Epoch Times designer Marie He, Epoch Times digitala upplagas chefredaktör Cindy Drukier, Michelle Rea, exekutiv direktör på NYPA och Epoch Times designer Kayla Zhu. (Foto: Epoch Times)
Ekonomi & Näringsliv

Epoch Times vann tidningspriser i New York

Cindy Drukier - Epoch Times

Flera medarbetare på den amerikanska upplagan av Epoch Times fick ta emot pris för sitt arbete inom kategorierna feature, foto och design vid New York Press Associations (NYPA) tävling ”2015 Better Newspaper Contest”.

New York Paper Association grundades 1893, och varje år delar man ut priser till det bästa inom tidningsbranschen i delstaten New York. Totalt lämnades 2 836 bidrag från 177 publikationer in till årets tävling. Prisutdelningen ägde rum i Saratoga Springs i New York den 8-9 april.

Epoch Times, med huvudkontor på Manhattan, tog topp fem-platser i två av de tre totalkategorierna: totala poäng i tävlingen och totala poäng för reklamkampanjer. I båda kategorierna blev det en fjärdeplats.

Bland de totalt nio priser som gav tidningen dessa placeringar fanns förstapris för design, foto, bästa feature-artikel och bästa reklamkampanj. I kategorierna för reklam, förstasida och konst- och kulturbevakning tog tidningen andrapris. Bevakningen av trädgårds- och jordbruksområdet belönades med ett tredjepris. Det blev även ett hedersomnämnande i kategorin bästa nyhet och featureserie.

Design och reklam

För tredje året i rad belönades Epoch Times kreativa avdelning med det mest prestigefulla priset i designkategorin – Richard L. Stein Award for Overall Design Excellence.

Domarnas kommentar var lång och översvallande, och prisade bland annat tidningen för hur de använder tomrum, grafiska element och bildresurser.

– För oss designers handlar allt om att berätta en historia. Det är aldrig så att vi bara lägger bilder till artiklarna och skickar tidningen på tryck. Vi lägger ner vår själ i varenda artikel, sade Rob Counts, creative director på Epoch Times.

Rob Counts vann själv förstapris för bästa reklamkampanj, och designern Luba Pishchik tog andrapriset i samma kategori.

Den kreativa avdelningen tog också ett andrapris för bästa förstasida.

Bilder

Epoch Times knep även förstaplatsen för ”Photographic Excellence”, precis som 2013.

– Vi har verkligen ansträngt oss för att bli bäst på bilder, sade bildredaktören Benjamin Chasteen.

– Bilder är alltid det första folk ser när de öppnar tidningen, och vi vill försäkra oss om att de får ett starkt visuellt första intryck, som fångar kärnan i berättelsen. Den här utmärkelsen bekräftar att vårt hårda arbete lönar sig, och att folk lägger märke till våra talanger, sade Chasteen.

”Epoch Times är klar vinnare i kategorin… Vi uppskattar att det är fotojournalistik, inte bara bilder”, löd en kommentar från juryn.

Redaktionellt

För andra året i rad kammade Epoch Times hem priset för bästa feature-artikel, som i år skrevs av Amelia Pang.

– Vi är väldigt stolta över priset till våra reportrar, sade Stephen Gregory, utgivare och redaktionell chef.

Epoch Times nya upplaga som ges ut i Orange County, och som lanserades i maj 2015, fick också två utmärkelser i tävlingen.

Vår berättelse: En ny epok

Tio saker du kanske inte visste om Epoch Times

Mest lästa

Rekommenderat

loadingEpoch Times vann priser vid New York Press Associations (NYPA) tävling i Saratoga Springs den 9 april 2016. Från vänster till höger: Epoch Times designer Marie He, Epoch Times digitala upplagas chefredaktör Cindy Drukier, Michelle Rea, exekutiv direktör på NYPA och Epoch Times designer Kayla Zhu. (Foto: Epoch Times)
Epoch Times vann priser vid New York Press Associations (NYPA) tävling i Saratoga Springs den 9 april 2016. Från vänster till höger: Epoch Times designer Marie He, Epoch Times digitala upplagas chefredaktör Cindy Drukier, Michelle Rea, exekutiv direktör på NYPA och Epoch Times designer Kayla Zhu. (Foto: Epoch Times)
Ekonomi & Näringsliv

Epoch Times vann tidningspriser i New York

Cindy Drukier - Epoch Times

Flera medarbetare på den amerikanska upplagan av Epoch Times fick ta emot pris för sitt arbete inom kategorierna feature, foto och design vid New York Press Associations (NYPA) tävling ”2015 Better Newspaper Contest”.

New York Paper Association grundades 1893, och varje år delar man ut priser till det bästa inom tidningsbranschen i delstaten New York. Totalt lämnades 2 836 bidrag från 177 publikationer in till årets tävling. Prisutdelningen ägde rum i Saratoga Springs i New York den 8-9 april.

Epoch Times, med huvudkontor på Manhattan, tog topp fem-platser i två av de tre totalkategorierna: totala poäng i tävlingen och totala poäng för reklamkampanjer. I båda kategorierna blev det en fjärdeplats.

Bland de totalt nio priser som gav tidningen dessa placeringar fanns förstapris för design, foto, bästa feature-artikel och bästa reklamkampanj. I kategorierna för reklam, förstasida och konst- och kulturbevakning tog tidningen andrapris. Bevakningen av trädgårds- och jordbruksområdet belönades med ett tredjepris. Det blev även ett hedersomnämnande i kategorin bästa nyhet och featureserie.

Design och reklam

För tredje året i rad belönades Epoch Times kreativa avdelning med det mest prestigefulla priset i designkategorin – Richard L. Stein Award for Overall Design Excellence.

Domarnas kommentar var lång och översvallande, och prisade bland annat tidningen för hur de använder tomrum, grafiska element och bildresurser.

– För oss designers handlar allt om att berätta en historia. Det är aldrig så att vi bara lägger bilder till artiklarna och skickar tidningen på tryck. Vi lägger ner vår själ i varenda artikel, sade Rob Counts, creative director på Epoch Times.

Rob Counts vann själv förstapris för bästa reklamkampanj, och designern Luba Pishchik tog andrapriset i samma kategori.

Den kreativa avdelningen tog också ett andrapris för bästa förstasida.

Bilder

Epoch Times knep även förstaplatsen för ”Photographic Excellence”, precis som 2013.

– Vi har verkligen ansträngt oss för att bli bäst på bilder, sade bildredaktören Benjamin Chasteen.

– Bilder är alltid det första folk ser när de öppnar tidningen, och vi vill försäkra oss om att de får ett starkt visuellt första intryck, som fångar kärnan i berättelsen. Den här utmärkelsen bekräftar att vårt hårda arbete lönar sig, och att folk lägger märke till våra talanger, sade Chasteen.

”Epoch Times är klar vinnare i kategorin… Vi uppskattar att det är fotojournalistik, inte bara bilder”, löd en kommentar från juryn.

Redaktionellt

För andra året i rad kammade Epoch Times hem priset för bästa feature-artikel, som i år skrevs av Amelia Pang.

– Vi är väldigt stolta över priset till våra reportrar, sade Stephen Gregory, utgivare och redaktionell chef.

Epoch Times nya upplaga som ges ut i Orange County, och som lanserades i maj 2015, fick också två utmärkelser i tävlingen.

Vår berättelse: En ny epok

Tio saker du kanske inte visste om Epoch Times

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024