NIO KOMMENTARER OM KOMMUNISTPARTIET | DET KINESISKA KOMMUNISTPARTIET (KKP)
ENGLISH  FRANÇAIS  DEUTSCH  ESPAÑOL  中文  Fler språk (Other languages) 


Special






Effekterna av nio kommentarer

  Nio kommentarer om KKP Arkiverat: 1   2   [3]  

Edward McMillan-Scott McMillan-Scott ansluter sig till CIPFG
Europaparlamentets vice ordförande går med i Koalitionen för att utreda förföljelsen av Falun Gong
Europaparlamentets vice ordförande Edward McMillan-Scott, som tidigare varit aktiv i att undersöka påståendena om att organstöld från levande Falun Gong-utövare pågår i Kina, anslöt sig vid en manifestation i Hongkong den 26 augusti till CIPFG, Koalitionen för att utreda förföljelsen av ...    hela artikeln
01.09.2006 10:31:00
 

Texten på sedeln lyder ”Himlens vilja kan inte ignoreras, KKP-ligan kommer att utplånas”. (Foto: Epoch Times)
Kommunistpartiet bekämpar spridningen av sedlar med texten ”Lämna KKP”
Ett brev från en grupp Epoch Times läsare i Kina, avslöjade att Folkets kinesiska bank i Shanghai nyligen satt upp affischer i bostadsområden med texten: ”Förbjudet att medvetet förstöra eller skriva på nationell valuta.” Detta är en av KKP:s desperata åtgärder för att stoppa det kinesisk ...    hela artikeln
28.08.2006 13:22:00
 

Mänskliga rättigheter i Kina lyfts fram på seminarier i Norden
Företag, regeringar, kommuner, städer, ja det är kort sagt många som pratar om den kinesiska marknaden. Den växer fort och alla önskar få en bit av kakan. I affärssamtal och andra utbyten är det sällan den sanna bilden av situationen i Kina kommer fram. Därför anordnar Epoch Times Europa ...    hela artikeln
27.08.2006 23:54:00
 

Yuan Sheng intervjuas vid JFK-flygplatsen i New York (Foto: Epoch Times)
Flygkapten tvingades göra smärtsamt val
Uttalande av Yuan Sheng, pilot vid China Eastern Airlines, som sökte asyl i USA 8 augusti på grund av förföljelsen av Falun Gong i Kina: Mitt namn är Yuan Sheng, jag är 39 år gammal och föddes i Zhangqiu i Shandongprovinsen. Efter att ha tagit examen från Kinas trafikflygsuniversitet 1989 ...    hela artikeln
13.08.2006 23:54:00
 

Den 23 april 2006 samlades fler än 15 000 människor i Taiwan för att stödja de miljontals kineser som formellt trätt ut ur det kinesiska kommunistpartiet (kkp), kommunistiska ungdomsbrigaden (kub) och kommunistiska unga pionjärer (kup). (Foto: Epoch Times) Statistik visar att miljontals överger kommunismen i Kina
Det finns en stark, tyst ström som rör sig genom den kinesiska samhällsstrukturen – miljoner kineser träder ut ur och tar fullständigt avstånd från det kinesiska kommunistpartiet. Denna rörelse, som växer sig starkare för varje dag, är långt mer oroväckande för kkp än alla vädjande perso ...    hela artikeln
02.08.2006 22:34:00
 

Nio kommentarer om kommunistpartiet, förutspår Kinas framtid genom att se på dess förflutna
Nio kommentarer om kommunistpartiet berättar historier om många vanliga kineser. Ett exempel är en intellektuell inom kommunistpartiet som hette Zhang Zhixin. Efter att Mao började kulturrevolutionen sade Zhang sin åsikt. Hon greps i september 1969 och dömdes till livstids fängelse. I ...    hela artikeln
29.07.2006 22:07:00
 

Fd rättsbyråchef vädjar till forna kollegor att lämna kkp
Polistjänstemän vid Longshans omskolningscenter. Hej alla! Kanske några av er inte längre minns mig. Nåväl, det kinesiska kommunistpartiet (kkp) verkar göra det. Särskilt efter att jag trätt fram för att exponera kkp:s onda natur, har jag blivit en nyckelperson på kkp:s svarta lista. Jag ...    hela artikeln
23.07.2006 19:45:00
 

Deltagare  vid ett Epoch Times-evenemang för att sprida de Nio kommentarerna visar upp ett plakat där det står ”Gå ur kommunistpartiet!” (Foto: Epoch Times) Illavarslande present till Kinas kommunistregim
Xinhua.Net läcker på årsdagen att 11 miljoner lämnat KKP
När det kinesiska kommunistpartiet (kkp) firade sin 85-årsdag den 1 juli, läckte partiets officiella nyhetsbyrå, Xinhua.Net, ut information som kkp länge ansträngt för att dölja: Över elva miljoner människor har gått ur kkp och dess under-organisationer. Denna information ingick i redakt ...    hela artikeln
18.07.2006 23:59:00
 

Doktor Gao Dawei, från Global Quit the Chinese Communist Party Service Center, berättade om de 11 miljoner avhoppen från det kinesiska kommunistpartiet, på ett möte i Los Angeles den 10 juni. (Foto: Epoch Times)
Fler än 11 miljoner har lämnat Kinas kommunistparti
Högt uppsatta inom regeringen och militären sällar sig till vågen av utträden. Regimen sägs vara på gränsen till kollaps.
Doktor Gao Dawei, en representant för Global Quit the Chinese Communist Party Service Center, talade vid en sammankomst i Los Angeles den 10 juni, anordnad för att stödja de 11 miljoner som har trätt ut ur Kkp. Han rapporterade om den senaste utvecklingen inom utträdesrörelsen i Kina. ...    hela artikeln
14.06.2006 09:20:00
 

Chen Younglin hoppade av kommunistpartiet och lämnade sitt arbete på  Kinas konsulat i Australien när han läst Epoch Times Nio kommentarer om kommunistpartiet. (Foto: Epoch Times) Därför lämnade jag kkp
Chen Younglin, som hoppade av från Kinas konsulat i Australien, berättar här hur han insåg vad det kinesiska kommunistpartiet är
Från en direktinspelning av Chens tal vid ett kinesiskt möte i Melbourne. Jag skulle vilja tacka Baimings kultursalong för att ha gett mig denna möjlighet att kommunicera med det lokala kinesiska samfundet. Efter att ha hoppat av kkp (kinesiska kommunistpartiet) hade jag inte någon möjlig ...    hela artikeln
27.05.2006 17:14:00
 

Kinas kommunistpartis kollaps är i antågande
De "De nio kommentarerna" får Kinas folk att se regimens verkliga natur
Sedan Epoch Times i november 2004 publicerade lederserien "Nio kommentarer om kommunistpartiet" har över 10 miljoner kineser trätt ut ur det kinesiska kommunistpartiet (kkp) och dess underorganisationer. "De nio kommentarerna" exponerar detaljrikt kkp:s brott mot mänskligheten ...    hela artikeln
15.05.2006 00:53:00
 

Demonstranter på Gustaf Adolfs torg i Göteborg protesterade på påskafton mot organstöld och människorättsbrott i kommunstkina, samt uppmärksammade avhoppen från partiet. (Foto: Epoch Times) Miljontals kineser överger kollapsande kommunistparti
Frihetslängtande kineser säger ifrån - ett fax, ett telefonsamtal, ett e-post- och ett webbmeddelande i sänder.
I dagarna skriver den tiomiljonte kinesiske medborgaren in sig på den webbsida som satts upp av Epoch Times och avsäger sig sitt medlemskap i kommunistpartiet eller dess underorganisationer, kommunistiska ungdomsförbundet och unga pionjärer. Det kommer att följas av ...    hela artikeln
22.04.2006 19:38:00
 

10-yuanssedel med texten ”Läs de Nio kommentarerna, gå ur det onda partiet”. (Foto: Epoch Times)
Avhopp från kkp syns på kinesiska sedlar
Effekten av Epoch Times "Nio kommentarer om kommunistpartiet" sprider sig över Kina. Inom kort har 10 miljoner människor tagit avstånd från partiet. Från flera håll i landet kommer uppgifter om att budskapet om de Nio kommentarerna finns att läsa till och med på vanliga sedlar. ...    hela artikeln
17.04.2006 22:35:00
 

Logotypen för Dajiyuan, den kinesiska utgåvan av Epoch Times. Kinesisk censur i Sverige
I samband med Vasaloppet i början av mars befann sig en kinesisk delegation i Mora. På hotellet hade receptionspersonalen placerat kinesiskspråkiga tidningar i ett ställ, men på uppmaning av någon ur delegationen slängdes tidningarna. Tidningarna var kinesiska utgåvor av Epoch Times, av b ...    hela artikeln
21.03.2006 13:44:00
 

Ett livligt seminarium hölls i Bukarest, Rumänien för att diskutera de många brott som begåtts av kommunistpartiet. Rumänerna som tidigare levde under kommunistiskt styre visade stort intresse för den pågående rörelse i vilken miljontals människor världen över avsäger sig sina förbindelser med det kinesiska kommunistpartiet. (Foto: Epoch Times) Kommunismens brott debatterades i Rumänien
Kommunismens brott sattes under luppen den 7 oktober 2005 på Hotel Capitol på Calea Victoriei, Bukarest Rumänien. Vid diskussionen om problemen med kommunismen i Kina fanns det tillfälle för rumäner i publiken att återkalla svåra minnen, och de berättade om den verklighet de levde i innan ...    hela artikeln
25.02.2006 20:47:00
 

En målning som berättar om Nio kommentarer om kommunistpartiet och avhoppen från kkp. (Foto: The Epoch Times)
Kommentar: På Nio kommentarers årsdag är kkp nära kollaps
Nio kommentarer om kommunistpartiet är ett klassiskt verk som gagnar vår tid
Den 19 november 2004, började The Epoch Times publicera en ledarserie – Nio kommentarer om kommunistpartiet (”De nio kommentarerna”). De nio kommentarerna exponerar detaljrikt bedrägeriet, våldet, den ondskefulla kultnaturen och den skrupelfria karaktären hos det kinesiska ...    hela artikeln
25.02.2006 20:23:00
 

Chen Yonglin, David Rubacek och Hao Fengjun. (Foto: The Epoch Times) Kinesiska avhoppare förenar sig i stödjande nätverk
Avhopparna Chen Yonglin och Hao Fengjun stödjer bildandet av "Quit CCP Support Network" för andra som önskar att hoppa av det kinesiska kommunistpartiet (kkp) och uppmanar den australiensiska regeringen att erbjuda sitt stöd. De menar att Quit CCP Support Network kan uppmuntra fler att ...    hela artikeln
25.02.2006 20:05:00
 

Epoch Times Nio kommentarer om kommunistpartiet – Del 1
Epoch Times Nio kommentarer om kommunistpartiet – Del 1  Om det kinesiska kommunistpartiet Förord Under mer än 5 000 år har det kinesiska folket skapat en lysande civilisation i områdena kring Gula flodens och Yangtzeflodens system. Under denna långa tidsrymd har dynastier kom ...    hela artikeln
25.02.2006 00:20:00
 

Hao Fengjun, Epoch Times reporter Vincent Brossel och Chen Yonglin (Foto: Epoch Times) Kinesiska avhoppare exponerar kkp:s mediaförtryck
Den 25 oktober 2005 intervjuade Vincent Brossel, chef för Reportrar utan gränser i Asien, Chen Yonglin och Hao Fengjun vid högkvarteret i Paris. De två avhopparna från det kinesiska kommunistpartiet (kkp) avslöjade partiets infiltrering, kontroll och manipulation av medier i Kina och ...    hela artikeln
03.02.2006 00:09:00
 

Epoch Times medarbetare introducerade Nio Kommentarer för Walter Mondale. (Foto: The Epoch Times)
"Nio Kommentarer" vann journalistpris
Betydelsen av Epoch Times artikelserie Nio kommentarer om kommunistpartiet bekräftades när den förärades med ett förstapris av Asian American Journalists Association (AAJA) på torsdagen. Under AAJA:s årliga sammankomst delas nationella journalistpriset ut i åtskilliga ...    hela artikeln
20.08.2005 19:53:00